Regiontour nás inspiroval; překvapivě stále nabízí šanci připraveným (+ foto)

Regiontour nás inspiroval; překvapivě stále nabízí šanci připraveným (+ foto)

Jako každý rok se na konci ledna konal mezinárodní veletrh cestovního ruchu Regiontour v Brně. A jako každý rok jsme tam vyrazili, abychom načerpali inspiraci a navázali kontakty pro rozvoj cestovního ruchu v našem regionu.

Znojemsko mělo v centrální části veletrhu vlastní stánek. Tím vyčnívalo nad ostatními vystavovateli, resp. regiony, které byly často sdružené pod hlavičou příslušného kraje. Z toho plynula jasná výhoda. Náš region nešlo jen tak přehlédnout. Stánek vyčníval také nabídkou vín určených k degustaci kolemjdoucích a to hned od několika vinařství. K ochutnání bylo také pivo z malých pivovarů v Hnanicích a Moravském Krumlově. Je vidět, že v tomto směru dokážeme jít naproti trendům. Stánek tradičně zajišťoval Znojemský regionální rozvoj.

Bohužel, samotné Znojmo se k regionální prezentaci z nepochopitelných důvodů nepřipojilo a dalo přednost sdílení prezentačního stolečku spolu s několika dalšími regiony na stánku Jihomoravského kraje. Škoda, jelikož se stylizujeme jako TOP turistická destinace, toto nám moc nepřidá.

Regiontour byl letos v čemsi specifický. Možná to je jen optika běžného návštěvníka, ale zdálo se, že počet vystavovatelů poklesl. O to víc ale vyčnívali někteří vystavovatelé. Podle prezentací bylo patrné, kdo bere cestovní ruch vážně a kde se máme poohlížet po inspiraci a zkušenostech. Zaujal nás například stánek jižních Čech, kde si vyhráli s vizualitou, personál měl napříč všemi oblastmi vodácký dres, grafika ladila a stejně tak doprovodný program.

Právě toto je příklad, jak vytěžit maximum z účasti na veletrhu. Přestože by člověk mohl nabýt dojmu, že veletrh ztrácí na významu, o to víc má cenu si dát s propagací záležet a vsadit na samostatnou prezentaci. Paradoxně to může přitáhnout pozornost návštěvníků, kteří by jinak bloumali mezi tak trochu fádní šedí průměrných stánků jednotlivých krajů.

Zaujaly nás také některé propagační materiály. Některé regiony sází nově na hravost, dalo by se říci gamifikaci. Namísto běžných letáčků “ala tady máme kostel a tady památnou budovu” si autoři vyhráli a pojali letáčky například jako podklady pro objevitelskou hru pro děti. Jinde (snad to byl Trnavský kraj) přišli s materiály typu “10 kaváren našeho regionu“, ale viděli jsme i zajímavé pokusy o práci s brandingem a emocemi (např. Dokonalý výlet! v Malých Karpatech). Tudy rozhodně vede cesta. Nepropadejme iluzi, že vše je o webu a sociálních sítích.

Dojmy z veletrhu máme smíšené. Na jedné straně jako Znojmáci příliš nechápeme přístup Znojma, kdy propagaci regionu zachraňovalo sdružení okolních obcí, na druhou stranu jsme si přivezli dobrý pocit, že jsou na Znojemsku starostové, kteří to berou vážně a mají vůli se rozvoji cestovního ruchu věnovat. Rozhodně jsme si přivezli docela dost zajímavých postřehů a nápadů, které by stálo za to uvést do praxe. Uvidíme, jak se to podaří!

Text: Pavel Kovařík a Ondřej Rolník
Foto: Stanislav Nováček

 

Podělit se s přáteli